FANDOM

I Ginga Densetsu Weed: OrionRedigera

Den enögda ldsten är den äldre i en liten flock i Sandai som inkluderar Heizô och Tyson. Han var en gång en Ôus krigare under den legendariska Rikis befäl och är en av krigarna som överlevde slaget mot Akakabuto. När han såg Orion, påminde valpen honom om hans ledare, som hade dödats av Akakabuto för så många år sedan. Då han frågar Orion vilka hans föräldrar är, och får svaret att hans pappa är Weed och mamma Koyuki, bugar Äldsten och hans följeslagare mot honom. När Orion bestämmer sig för att lämna flocken för att söka rätt på sin familj, stannar Äldsten honom, och förklarar att Ôu har blivit helt förstört av vulkanutbrotten och att deras Utopia än en gång invaderats av en ny, mäktig fiende; Kurohabaki-klanen. Trots Äldstens varningar, så bestämmer sig Orion att söka efter sin flock, och lovar Äldsten att akta sig för den farliga flocken. När Orion gått, sänder gamlingen Heizô och Tyson av följa den lilla valpen, orolig att han kommer hamna i trubbel. Några dagar senare, blir Äldsten och hans flock anfallen av Kurohabaki-klanen, som tvingar den gamle hannen och hans flock att gå med dem. Äldsten vägrar detta och blir dödad. Efter att Orion och hans vänner drivit iväg de onda hundarna ur flocken, begraver de Äldstens kropp, och lämnar Shûsaku, Denshichi och Miu att se efter Äldstens flock.