FANDOM

I Byuakuren no FangRedigera

När Dokuganryû var en valp var han minstingen in sin mors stora kull av sju valpar. Hans syskon knuffade alltid bort honom, och tillät inte honom att få sin del av modersmjölken. En gång när en av valparna hade ett lösare grepp om sin spene, tog Dokuganryû sin chans och tog spenen innan den andra valpen fick ett bra grepp. Den andra valpen blev arg och började bita Dokuganryûs öra för att få bort honom. Snart började även de andra valpana gå med i kampen. Ägarna hörde förskräckliga ljud från hundarnas rum, och sprang dit. De fann att alla valpar var blodiga , slagna och satt längre bort från sin mor medans Dokuganryû, den minsta av dem, diade från mamman medans de andra tittade på. Han överlevde inte utan ett pris. Han förlorade sitt vänstra öga i slagsmålet mot sina syskon.

Dokuganryûs husse förstod att han hade potential att bli en utomordentlig kamphund och började träna honom genom att sätta en ögonlapp på hans friska öga, med ett väldigt smalt titthål, som gjorde att Dokuganryû hade en väldigt exakt syn

I sin kamp mot Zero hade han övertaget, då Zero tvekade i sina anfall när Dokuganryû inte rörde sig när han kom mot honom. Han å andra sidan, sprang med otrolig snabbhet och grep tag i Zeros hals och kastade omkring honom som en trasdocka. Tillslut fick Zero tag om honom och slängde honom mot ring-gallret och skadade hans panna så att blodet rann över hans öga, så att hans syn blev oklar. Zero trodde att detta skulle göra Dokuganryû helt blind, men på grund av sin träning även med en vältigt begränsad syn, kunde han fortfarande slåss med full styrka.

Tillslut lyckades Dokuganryû att hålla ner Zero efter en utmattande kamp. Domaren hade redan börjat räkna ner och Zero började räkna alla skäl till varför han kämpade. Sin mamma, Kobushimaru, att slåss mot Unryû och slå honom för allt han har gjort! Att tänka på de sakerna gav Zero styrkan att rulla över, trots greppet om halsen, och lyckades resa sig som fick domaren att sluta räkna då den unga vargen hade ställt sig upp på tassarna. Dokuganryû blev förbryllad av Zeros beslutsamhet, vilket gav Zero chansen att bita tag i Tosan och slänga honom mot gallret igen. Denna gång blev Dokuganryû helt blind och försökte torka ögat med tassen. Det fick hans husse att slänga in handduken, och Zero blev segraren.