FANDOM

I Weed - Silver Fangs sonRedigera

AnimeRedigera

Buruge är en av Hôgens 4 generaler. Han var en gång en strids hund och på grund av sin orubbliga beslutsamhet, fick han smeknamn såsom "Dödsguden" och "Demoniska krigaren".

Till skillnad mot mangan, så sågs han, Kaito och Batto slåss mot Ôus armé innan sista slaget. Där slåss Buruge med Kyôshirô, och blir besegrad får första gången i sitt liv. Efter förlusten tar Sasuke de 3 slagna generalerna Buruge, Batto och Kaito till den varma källan där Gin är. Efter att ha hört Gins ord och att han låter dem dela bad med honom trots de onda de gjort mot honom, börjar alla 3 gråta av skam och respekt, och lämnar Hôgens armé för alltid. Efter detta, så syns varken Buruge eller de andra 2 i slutstriden mellan Weed och Hôgen.

MangaRedigera

Buruge gick med i Hôgens grupp tillsammans med Batto, Kaito, Kintarô, Jaw, Mirko och Tôbê. Han blir en av Hôgens 4 pluton-ledare efter att ha visat sig värdig i en strid på liv och död mot Kintarô som han dödade, de andra blev Batto, Kaito och Tôbê. Han finner Kyôshirô som låtsas att han vill följa Hôgen. Buruge tror honom och fattar tycke för denna krigare. Men när de är vid Huggtanden, ser den blinde Batto igenom Kyôshirô, att han är en fiende från Ôus krigare.

Efter det att Kyôshirô flytt och Tôbê dött, sänder Hôgen ut hans pluton att finna Weed, men hans blir omringad av Ôus krigarna och Weed pratar med Buruge. Valpen låter honom gå och säger honom att människorna kommer spränga Huggtanden. Buruge sänder två av sina hannar till Hôgen för att berätta vad Weed sagt. Han har en avtrubbad syn på strid och bestämmer sig att lämna platsen för gott. På vägen, möter Buruge även Gin, och förstärknings-flocken och bestämmer sig att slåss för honom och besegra Hôgen.

Innan den sista striden, lurar Buruge Hôgen att han kanske ska sända ut mer krigare men Hôgen upptäcker detta då han hör Buruge yla för Ôus krigare och bara en av Kôga hundarna, Toshimitsu, kommer för att hjälpa honom. När Hôgen blir arg på honom för att han har gjort bort honom, samlar Buruge sitt mod för att stå upp för sig själv och försöker anfalla Hôgen, men misslyckas då han blir slängd utför klippan. Lyckligtvis, överlevde han detta och hans sågs i flocken som tittade på Weeds strid mot Hôgen.

I Apkriget, blev han rekryterad av GB för att hjälpa Weed slåss mot babianen Shôgun. Efter sista striden där, slår han sig ner i Ôu flocken, tills då Hokkaido var i trubbel med invasionen från Victors armé.

Väl i Hokkaido, blir Buruge fångad tillsammans med Gin och hans armé i en ravin av Victors krigare. Sorligt nog, med många dagars svält, törst och skador, har Buruge lidit dödliga sår från att ha slagits med Bozlevs krigare. Innan han dör, ber han sin vän Kyôshirô om en sista önskan; att han ska äta hans kött så att han håller sig vid liv. Men Kyôshirô kan inte göra det, men av respekt för önskan tar han lite päls i munnen.