FANDOM

I Weed - Silver Fangs sonRedigera

Bozlev är en schäfer arméhund och bror till Viktor. När han anländer till Hokkaido, möter han upp Maxim som tar honom till Viktor. Medans Maxim sänds ut för att finna Ôus arméns bas, stannar Bozlev med Viktor för att komma på en plan att göra sig av med honom. Efter Maxim blev förrådd och räddad av Akame, fick Bozlev, Viktor och Aram Maxims kvarvarande pluton slaktade innan någon kunde leta efter Maxim. När Viktor lurar in Gins grupp i en ravin, vaktar Bozlev den ena änden av ravinen, medans Viktor själv vaktar den andra. Senare, när flocken av unghundar ledda av Tesshin, Moss och Kurotora försöker fly på Bozlevs sida av ravinen, anföll Bozlevs krigare Moss och en av Terus Junior ninjahundar som stannade kvar för att slåss tillbaka (medans unghundarna flydde, men misslyckades då de gick tillbaka för Moss) som slutade med att döda den gamle mastiffen. Senare på en regnig kväll, försökte Ôus armé att slåss på båda sidor av ravinen, striden blev lång och hård att de hade förluster så som Buruge och en del Ryska arméhundar. I slutet, mötte slutligen Bozlev sin död när Jaguar slog honom mot bergmuren, som krossade hans skalle.