FANDOM

Bon är Matteuss son och Blancas brorson

I Ginga Densetsu Weed: OrionRedigera

Bon syns första gången då han kallar på sin fars undersåtar, Jim och Keeper, för att gräva en grop han kan bajsa i och sedan täcka över det. Eftersom han är deras ledares son, kan han få sina fars undersåtar att göra som han vill. Eftersom de tog sin tid att komma, och för att distrahera dem, säger han åt Jim och Keeper att hänga från en trädgren i en timme. Han upptäcker då Orion och hans vänner spionera på honom och presenterar sig själv. Han vet inte att de är fiender, så han bestämmer sig för att lura dem till sin far i deras "lya". Oturligt nog, är den enda vägen in dit att simma i den hemliga Kôga ingången. Eftersom bara Orion är bjuden, simmar de två valparna under vattnet. Bon kommer upp till ytan vid lyan, och även Orion som blev räddad av Izô från att drunkna. Han och hans far berättar att de har dödat Kôga äldsten, och Kôga-hundarna. Izô blir arg och anfaller Matteus. De är jämställda, men deras strid blir kort så en av Matteus undersåtar avbryter för att säga att de tagit Orions vänner som gisslan, och då flyr de 2 krigarna från Ôu. Medans Matteus och hans följde efter Orion, sprang Bon till sin farbror Blanca och sa att hans far var i fara, så att Orions vänner kunde fly. Bon sa tillslut till Sasuke, Heizô och Tyson att hans far dödad Orion och Izô. Men när den röda valpen kom med huskyn tillsammans med Kôgas ninjahundar, kallade de Bon en "ljugande liten snorvalp", men Orion tackade ändå Bon för att ha räddat hans vänner liv. Efter att Orion dödad Blanca med Zetsu Tenrô Battôga under deras flykt, var Bon den ende som kände igen Orions lukt på sin farbrors kropp och förstod att det var han som anfallit Blanca. Senare, vill Bon hjälpa sin fars pluton att finna sin farbrors anfallare, men de vägrar och lämnar honom i skogen. Där blir han slutligen anfallen av Kôga äldsten som vill bli kvitt med Matteus genom att kidnappa hans son och använda honom som lockbete.

I Ginga: the Last WarsRedigera

info kommer