FANDOM

I Weed - Silver Fangs sonRedigera

MangaRedigera

Blue har aldrig känt kärlek från någon, så han gav sig av till Ôu som han hört var ett hundarnas paradis. Men när han kom dit var det hundjakt och som ett helvete. Besviken lämnade Blue Ôu, men började kalla sig en Ôus krigare. Han börjar sedan styra i bergen någon annanstans, tillsammans med Bell och Ned och bildar Bergstrion, där det är han som är bestämmer. Dessa tre jobbar tillsammans och använder övergivna valpar för att skaffa dem mat, mest från människorna. Först är de snälla och leker med valparna för att få deras förtroende, och senare vill de i återgäld att de ska ner till staden och ta människomat. En av gångerna, tog de hand om Hook och hans bror Kuro som hade blivit kastade i floden. När de växte sig större, började Kuro stå upp mot de tre, och blir dödad av Ned som håller fast honom, och Blue som sliter upp hans mage, som dödar den svarta valpen. Dagen därpå blir Hook tagen av människorna. Nu har de Golden Retriver-valpen Merr i sina klor, efter att han blev övergiven i bergen för att han grät för mycket efter sin mamma. En dag när Merr har hämtat mat åt dem, dyker två främlingar upp i reviret och de sänder Merr att ta itu med dem. Det visar sig vara Merrs mamma Lenny och Weed. I ett val mellan Blue och Lenny, väljer Merr till slut sin mor och anfaller Blue. Då en strid börjar kommer Hook med tamhundar från området, efter att fått mod av GB, för att ta ner de tre hundarna för gott. Blue flyr och hoppar över ett stängsel på en väg. Där blir han först överkörd av en lastbil. När lastbil nummer 2 är på väg hoppar Weed över stängslet för att rädda honom. Att för första gången få kärlek från någon, fick Blue att offra sig själv och rädda Weed genom att lägga honom under lastbilen där inga hjul var.

AnimeRedigera

Blue var en gång i Ôu, det kallade hundarnas paradis. Men där fanns inget annat än förstörelse, Så han lämnade det och kallade sig själv en före detta krigare av Ôu. Han känner Nero men styr själv en flock bland några berg, med Bell och Ned. De använder valpar för att skaffa mat åt dem. En gång hade de Hook och hans bror Kuro. När Kuro käftade emot, blev han dödad av Blue. Hook blev dagen därpå tagen av människor. Nu har de Merr, som böjar bli trött på att stjäla, men är för rädd. Han får nytt mod då Weed och GB kommer, och anfaller Blue. Bell och Ned ger sig på GB när Smith och Hook kommer till undsättning. Då flyr de alla, han bryr sig inte när Bell och Ned blir fångade utan hoppar över ett stängsel. Där blir han överkörd av först en lastbil, men när lastbil nummer 2 kommer hoppar Weed över för att rädda honom. Men Blue slänger iväg honom mot stängslet igen. Innan han tar sitt sista andetag, är han glad att ha mött Weed, och önskade att han hade mött någon som Weed tidigare.