FANDOM

I Ginga Densetsu Weed: OrionRedigera

Blanca är Matteus' yngre bror och Bons farbror. Blanca gavs befallningen att att finna Bon med sin grupp, som hade saknads en tid nu. I deras sökande fann de Jim och Keeper, två av deras kamrater, hängande från en trägren i en timme och gjorde dem till åtlöje. De två schäfrarna förklarade att det var Bon hade sagt att de skulle skulle hänga från grenen, men ändå vet de inte vart han tog vägen. Blanca anade att hans bror Matteus förmodligen visste var hans son och sin brorson var, och de vände tillbaka till Kôgas hemliga sjö-ingång. På vägen dit fångar de Sasuke, Heizô och Tyson i buskarna och anfaller dem. När Blanca befaller sina hannar att döda dem, berättar Sasuke att Bon var tillbaka hos hans äldre brors "lya" för att förhindra att bli dödade. Den vita herdehunden bestämmer att skicka en av sina undersåtar tillbaka till den hemliga Kôga ninja-basen för att se om Sasuke talade sanning, medan han och hans hannar höll de 3 Ôu-krigarna som gisslan. Senare, kommer Bon rusande till sin farbror, och berättar att hans far är i fara. Blanca och hans pluton, som lät sig lätt luras av Bnn, vände direkt till Matteus' "lya". När de kom tillbaka, såg de att Ôus krigare fortfarande levde och Kurohabaki-klanens schäfrar jaga dem (utom Matteus, Bon och deras pluton). Allt eftersom, började Blanca och hans grupp ta in på avståndet, då Sasuke snubblar och Blanca biter tag i honom. Eftersom han var upptagen att skaka och slå Sasuke, springer Orion mot honom för att rädda sin valpvakt och använder Zetsu Tenrô Battôga. Orion träffar huvudet hårt, så hårt att Blanca svimmade direkt. Blancas grepp om Sasuke blev slapp och föll till marken. Efter att Ôus krigare flytt, tog hannarna sin chefs slappa kropp till hans bror Matteus. Bon kände igen lukten på sin farbror som Orions, och Matteus svor hämnd över sin brors förödmjukelse. Blanca togs tillbaka till "lyan" där han fick läka. Han har nu ett stort sår på huvudet. Han flydde därifrån och Orion jagar. De faller i en damm och nerför vattenfallet. Blanca överlever och väcks av en tik och hennes två valpar. Han tar ena som gisslan och mamman och andra valpen letar efter hjälp, och kommer med Gennai Ogasawara. De två börjar slåss, och Gennai biter hårt i Blancas huvud, och med sin sårskada blir Blanca galen och lyckas bita tag i Gennais hals. Men den stora hunden lyggas resa sig och landa på Blanca. Tyngden blir för mycket för Blanca, och Bon springer fram i tid för att se sin farbror dö. Blanca hann säga farväl.