FANDOM

I Silver Fang - Gin StjärnfallRedigera

MangaRedigera

Bemu är ledare över en flock i Satsuma på ön Kyushu. För länge sedan spilldes syra över hans huvud, och han dödar alla främlingar som stirrar på han missbildning. Då Great kommer med sin pluton för att prata med honom att följa med och besegra Akakabuto, lyssnar först inte Bemu, utan ber sina undersåtar att döda dem. Men Great kämpar inte emot, utan försätter be Bemu, nu om utbyte. Bemu går med på att om Great visar sig modig som en äkta hanne, ska han föja med. Han ber Great lägga sig på ett tågräls, med tåg som snart ska komma. Great rör sig inte ur fläcken när tåget närmar sig, och börjar gråta blod då han inser att han inte ens får visa tänderna mot Akakabuto. Bemu ser honom som en äkta hanne och räddar honom undan tåget i sista andetaget. Därefter går han med i kampen mot monsterbjörnen, Efter Akakabutos död, återvänder han hem. Men där anfalls han av vargar och dödad av Gaias krigare.

AniméRedigera

Bemu är ledare i Satsuma. Han testar Great genom att lägga honom på ett tågräls i tron om att han inte ska ligga kvar. Men då Great ligger kvar och börjar gråta blod, räddar Bemu honom i sista andetaget, och går med i kampen mot Akakabuto.