FANDOM

Bellatrix, eller Bella som hon kallas, är den enda dottern till Weed och Koyuki. Hon är vit med bleka silver-ränder. Och som sina bröder, döptes hon av farfar Gins före detta husse, Daisuke.

I Weed - Silver Fangs sonRedigera

I Ginga Densetsu Weed: OrionRedigera

Som enda dottern, har Bella lätt till gråt. Hon blir ofta retad av sina bröder Orion och Rigel, och blir tröstad av Sirius, den älsta brodern. När Moder Natur slår till, söker hon, Sirius och Rigel med hjälp av deras valpvakt Sasuke skydd i ett skjul. Några månader senare, när snön kommit, har Sasuke get sig av för att se om det finns överlevare. De tre syskonen bråkar och Bella behöver kissa. Så de går ut och hamnar ifrån varandra. En helslut Bella är vilse i en snöstorm och stöter på Kisaragis söner. Hon blir tagen till skjulet där hon möter Sasuke igen och senare även sin bror Orion. Nära vårtid ger sig de av, och Shirozaru ber sina bror Muu och kusin Rara att ta med Bella till Mie. Där blir Bella tamhund hos en snäll människa, och Rara stannar hos sin egen ägare några tomter från Bella. Då och då får hon besök av nån av sina bröder eller nån annan som är med i Ôus krigare, som kommer med uppdateringar.

Hon är döpt efter Amazon-stjärnan i stjärnbilden Orion. Man hoppas hon blir en tuff tik i framtiden, om hon ska baseras på sitt namn.

I Ginga - the Last WarsRedigera