FANDOM

I Weed - Silver Fangs sonRedigera

MangaRedigera

Bell styr i bergen tillsammans med Blue och Ned, där han verkar vara lägst i rang. Dessa tre jobbar tillsammans och använder övergivna valpar för att skaffa dem mat, mest från människorna och kallas Bergstrion. Först är de snälla och leker med valparna för att få deras förtroende, och senare vill de i återgäld att de ska ner till staden och ta människomat. En av gångerna, tog de hand om Hook och hans bror Kuro som hade blivit kastade i floden. När de växte sig större, började Kuro stå upp mot de tre, och blir dödad av Ned som håller fast honom, och Blue som sliter upp hans mage, som dödar den svarta valpen. Dagen därpå blir Hook tagen av människorna. Nu har de Golden Retriver-valpen Merr i sina klor, efter att han blev övergiven i bergen för att han grät för mycket efter sin mamma. En dag när Merr har hämtat mat åt dem, dyker två främlingar upp i reviret och de sänder Merr att ta itu med dem. Det visar sig vara Merrs mamma Lenny och Weed. I ett val mellan Blue och Lenny, väljer Merr till slut sin mor och anfaller Blue. Då en strid börjar kommer Hook med tamhundar från området, efter att fått mod av GB, för att ta ner Bergtrion för gott för gott. Ned och Bell blir fångade av Hook när de försöker fly, och Ned får sitt straff av Hook när han sliter av hans vänstra öra. Efter det springer de två iväg och syns aldrig mer.

AnimeRedigera

Bell var en del i Blues flock, och verkade ha en högre rang tillsammans med Ned. De använder valpar för att skaffa mat åt dem. En gång hade de Hook och hans bror Kuro. När Kuro käftade emot, blev han dödad. Hook blev dagen därpå tagen av människor. Nu har de Merr, som böjar bli trött på att stjäla, men är för rädd. Han får nytt mod då Weed och GB kommer, och anfaller Blue. Bell och Ned ger sig på GB när Smith och Hook kommer till undsättning. De flyr men blir snart tagna igen och ger sig. De blir besparade och syns aldrig mer igen.