FANDOM

I LassieRedigera

Akutsu är Lassies ägare, men innan dess så jobbade Akutsu i djuraffären där Lassie fanns. Han var större och äldre än de andra collie-hundarna för att han alltid rymde från sina ägare och kom tillbaka till djuraffären. Akutsu tog i uppgift att ta hand om honom. Under en av promenaderna så blir hon tafsad av män som vill våldta sig på henne, men Lassie biter den ene av den i baken och skrämmer iväg dem. Som tack ger Akutsu sitt halsband med en medaljong som har en bild av henne. Senare börjar Akutsu på universitet och lovar Lassie att hämta honom när hon är klar där. En dag vaknar hon av en dröm om sin älskade vän, och ringer djuraffären, som berättar att han har rymt igen, men denna gång inte kommit tillbaka till dem. Så Akutsu bestämmer sig för att börja där igen. En dag ringer en man och frågar efter henne, och han har hittat Lassie! Akutsu åker dit direkt, men Lassie hade precis rymt därifrån för att forsätta sin resa till Akutsu. Allt slutar lyckligt då mannens Shiba kallar på Lassie och de två återförenas äntligen.